Учнівське дослідження. Дослідники.
Питання «Чому відбулася класифікація чотирикутників?»
1 тиждень. Щоб дати відповідь на запитання потрібно знайти інформацію. Почали.
3 тиждень.
Для того щоб дати логічний аналіз класифікації, необхідно:
1. З’ясувати підстави класифікації, її критерії (ознаки, за якими проводять поділи понять).
2. Дати логічний аналіз поділам понять, наявним у класифікації.
3. Перевірити, чи дотримано у класифікації всіх правил поділу понять.
1. З’ясувати підстави класифікації, її критерії (ознаки, за якими проводять поділи понять).
2. Дати логічний аналіз поділам понять, наявним у класифікації.
3. Перевірити, чи дотримано у класифікації всіх правил поділу понять.
Отже, нам потрібно розглянути властивості та ознаки чотирикутників.
Щоб часу багато не витрачати і самостійно попрацювати
На сайт "Математику вивчим он-лайн"
Швиденько, швиденько ти завітай.
4 тиждень.
Ми знайшли багато цікавого.
Класифікацією називається поділ предметів на класи, зроблений таким чином, що кожен клас займає стосовно інших класів точно визначене і міцно закріплене місце.
При класифікації поділ відбувається не за будь-якою ознакою, а за найістотнішою, такою, що визначає характер усіх останніх ознак предметів, котрі класифікуються, і дає змогу установити для кожного класу чітко визначене, постійне місце серед інших класів.
Отже, займемось класифікацією чотирикутників.
1. «Наявність паралельних сторін».
Тоді на першому етапі всі чотирикутники можна дихотомічно поділити на ті, що мають паралельні сторони, та на ті, що не мають паралельних сторін.
Класифікацією називається поділ предметів на класи, зроблений таким чином, що кожен клас займає стосовно інших класів точно визначене і міцно закріплене місце.
При класифікації поділ відбувається не за будь-якою ознакою, а за найістотнішою, такою, що визначає характер усіх останніх ознак предметів, котрі класифікуються, і дає змогу установити для кожного класу чітко визначене, постійне місце серед інших класів.
Отже, займемось класифікацією чотирикутників.
1. «Наявність паралельних сторін».
Тоді на першому етапі всі чотирикутники можна дихотомічно поділити на ті, що мають паралельні сторони, та на ті, що не мають паралельних сторін.
2. «Кількість паралельних сторін».
Застосовуючи поділ за видозміною ознаки до поняття «чотирикутник з паралельними сторонами», отримаємо два члени поділу: «чотирикутники з двома парами паралельних сторін (паралелограми)» і «чотирикутники з однією парою паралельних сторін (трапеція)». Чотирикутники без паралельних сторін, як правило, не класифікують.
Далі, паралелограми за сторонами дихотомічно можна поділити на рівносторонні (ромби) та нерівносторонні. Ромби за кутами бувають прямокутні (квадрати) та не прямокутні. Нерівносторонні паралелограми так само за кутами дихотомічно поділяють на прямокутні (прямокутники) та не прямокутні. Трапеції за величиною бічних сторін можн адихотомічно поділити на рівнобічні і нерівнобічні. У свою чергу останні за кутами поділяють на прямокутні та не прямокутні.
Графічно класифікація поняття «чотирикутник» виглядає так.
У цій класифікації застосовано різні види поділу: за видозміною ознаки та дихотомічний.
Дихотомічний поділ полягає в тому, що обсяг поділюваного поняття поділяється на два протилежні поняття, одне з яких стверджує певну ознаку, а друге цю ознаку заперечує.
Дихотомічний поділ полягає в тому, що обсяг поділюваного поняття поділяється на два протилежні поняття, одне з яких стверджує певну ознаку, а друге цю ознаку заперечує.
Комментариев нет:
Отправить комментарий