Учнівське дослідження. Естети.
Питання «Чому художники та архітектори полюбляють чотирикутники?»
1 тиждень. Щоб дати відповідь на запитання потрібно знайти інформацію. Цікаво. Почали.
3 тиждень. Ось що ми знайшли.
Чотирикутники в архітектурі використовуються із давніх часів.
Так, давньогрецький історик Геродот писав, що Скіфія — це чотирикутник, один бік якого простягся на 20 днів шляху вздовж Чорного моря від Істру (Дунай) до Танаїсу (Дон). На таку ж саму відстань (20 днів шляху) розкинулася Скіфія вглиб суші.
Племена Трипільської культури жили у поселеннях, забудованих дерев'яно-глинобитними наземними спорудами, розташованими переважно одним чи кількома концентричними колами. В основному це були родові або племінні тривалі поселення, що нараховували кілька десятків садиб. Будівлі мали форму чотирикутника правильної форми. У землю вбивали дубові стовпи, між якими плели стіни з хмизу, котрий вимащували глиною, зверху накривали соломою чи очеретом. Дах був двосхилий, з отвором для диму, долівку мазали глиною, посеред хати стояла велика піч, біля якої розташовували лежанки з випаленої глини. Стіни і піч іноді розмальовували.Так, давньогрецький історик Геродот писав, що Скіфія — це чотирикутник, один бік якого простягся на 20 днів шляху вздовж Чорного моря від Істру (Дунай) до Танаїсу (Дон). На таку ж саму відстань (20 днів шляху) розкинулася Скіфія вглиб суші.
Жовква – районний центр Львівської області. Розташований приблизно в 30 кілометрах північніше Львова.
Середмістя площею близько 15 га рівномірно розширювалось від замку. Мабуть воно було задумане у вигляді п’ятикутника, але місцевий рельєф та напрямок дороги Львів – Глиняни трохи вплинули на його форму. Однотипні житлові будинки з арковими галереями внизу, бастіонні укріплення та композиційна роль костелу Св.Лаврентія в ансамблі ринкової площі відображали особливості ренесансного містобудування. Міські брами, що були влаштовані по периметру міських мурів, мали класичний вигляд для того часу. Нажаль, зараз залишилась цілою лише Звіринецька брама, яка побудована у вигляді тріумфальної арки з красивим фронтоном.
В єдиний комплекс міської забудови включався й замок власника міста. Ось що пише Ольга Оконченко у статті про Жовківський замок у “Галицькій брамі”:
“Замок отримав регулярний чотирикутний нарис з чотирма триярусними п’ятикутними баштами на наріжниках і триярусною баштою над в’їздною брамою посередині північно-східного прясла замкових укріплень"
Національний заповідник «Буша», що має назву однойменного села, цікавий унікальним наскельним рельєфом, створеним у дохристиянські часи. На камені вирізьблено дерево без листя, півня, оленя, людину, що стоїть навколішки, і таємничий чотирикутник. Дослідники сходяться на думці, що це – частина стародавнього язичницького храму чи капища, подібного якому не знайти в жодній країні світу. Цей рельєф відкрив для науки професор Антонович у 1883 році.
Палац Потоцьких (пам'ятка архітектури XVІІІ cт. (Тульчин)
На початку XVIII ст. місто Тульчин стає власністю роду Потоцьких, одного з найбагатших і найвельможніших родів Польщі. Окрасою міста стає двоповерховий палац Станіслава Потоцького, збудований в 1782 році у класичному стилі. Проектував палац французький архітектор Ла Круа. Палац був покритий мідним дахом, складався із головного двоповерхового корпусу з прикрашеним парадним під’їздом на 10 колонах з 8 пілястрами, а далі два бокових корпуси в такому ж стилі. З головним корпусом бокові споруди з’єднані скляними галереями.
Золочівський замок, збудований на зразок цитаделі бастіонового типу, зберігся до сьогодні майже повністю. Це подовжений чотирикутник, оточений високими валами, укріплений ззовні тесаними кам‘яними плитами. На кожному розі добре видно п‘ятикутні бастіони, що закінчуються шестибічними сторожовими вежами, які після перебудови в 19 ст. мають лише декоративний вигляд.
Абстракціоні́зм, абстрактне мистецтво, безпредметне мистецтво, конфігуративне мистецтво — одна з течій авангардистського мистецтва початку XX ст. Філософсько-естетична основа абстракціонізму — ірраціоналізм, відхід від ілюзорно-предметного зображення, абсолютизація чистого враження та самовираження митця засобами геометричних фігур, ліній, кольорових плям, звуків. Напрям сучасного абстрактного мистецтва в скульптурі і живописі виник в Європі та Північній Америці в 1910 — 1920. Здавна люди намагалися відобразити красу навколишнього світу, сцени зі життя жінок у малюнках, картинах. Згодом картини найталановитіших людей перетворилися на витвори мистецтва. З'явилося багато різних напрямів мистецтва: імпресіонізм, модернізм, класицизм, романтизм, натуралізм, символізм, реалізм, сюрреалізм, абстракціонізм та інших.
Комментариев нет:
Отправить комментарий